Мурат Катран и Мерт Гюзел за мечтите, вдъхновението, амбицията и успеха!

2017-06-11 13:36:09
Мурат Катран и Мерт Гюзел за мечтите, вдъхновението, амбицията и успеха!
5 / 5 (1 гласа)

" Истанбул създава усещането, че е на картата на търговията от хилядолетия. Изключителното му местоположение го превръща в основна точка на Пътя на коприната и търговията с подправки. Пазарите на града предизвикват романтични представи за отминалите времена на разменната търговия с магарета и торби с шафран, но много рядко предизвикват усещането на голям лукс.
Но дали за тези, които се опитват да открият един уникален аромат, Истанбул може да бъде вдъхновението, което носи „новото красиво момче в квартала“?
Не е необичайно да не можеш да идентифицираш един парфюм, тъй като утвърдените марки доминират на пазара. Така че, най вероятно една нова луксозна марка ще бъде като глътка свеж въздух с фин аромат .
Nishane е първата турска компания за парфюми и въпреки, че работи едва от 2012г. , вече намира своето място по рафтовете точно до някои водещи марки.
Създателите на компанията Мурат Катран и Мерт Гюзел ни разказват как и защо поставиха Турция на картата на парфюмите и как сега очакват да усетят сладкия аромат на успеха.

ЗАЩО МИСЛИТЕ, ЧЕ ХОРАТА КУПУВАТ НИШОВИ ПАРФЮМИ?
Ние смятаме, че бутиковите парфюми предлагат на потребителите възможност да си подарят аромат, който е едновременно необичаен и индивидуален. Хората оценяват, че думата „нишов“ е равна на качество, най-вече с по-голямото внимание отделено към всеки детайл при създаването на парфюма, както и че компонентите са от най-висок клас. Мнозина предпочитат да платят няколко долара повече за привилегията да не миришат като нечий бивш приятел или приятелка!

КОЕ МОЖЕ ДА СЪБЕРЕ ДВАМА ДУШИ В АМБИЦИЯТА ДА СЪЗДАДАТ ЕДНА МАРКА НИШОВИ ПАРФЮМИ?
Като големи любители на нишовите парфюми, ние винаги сме знаели, че има нарастващ интерес към нишовите аромати в световен мащаб, както и че няма турска марка в тази област. Това бе една перфектна отправна точка за нас да отличим нашия бранд, а също така ни даде и шанс да сме първи в тази област на нашият вътрешен пазар.
И двамата сме предприемачи - Mert имаше своя собствена компания, която издаваше скъпите развлекателни книги с илюстрации за стаите на луксозните хотели в Турция, а аз имах своя собствена компания за износ на продукти от стомана.
И двамата имахме шанса да пътуваме в много страни благодарение на нашите бизнеси и да се докоснем до света на лукса. Когато се срещнахме през 2010 г., ние бяхме решени да създадем наш собствен бранд. Искахме да го направим в Истанбул, тъй като града се превърна в глобална бизнес платформа за международния елит.

КАК ВЪОБЩЕ РЕШИХТЕ ДА ЗАПОЧНЕТЕ ПОДОБЕН ПРОЕКТ?
Ние изследвахме всички основни тенденции в света в продължение на около една година и очертахме възможностите в луксозния бизнес в Истанбул. След това направихме проучване на пазара, за да разберем какви продукти биха се търсили, кои биха били потенциалните купувачи, както и коя би била най-добрата локация за нашия магазин. Имахме и идея какво точно ще бъде нашето лого, но всъщност ни отне месеци, за да го финализираме.

КОЕ БЕШЕ ВАШЕТО ОСНОВНО ВДЪХНОВЕНИЕ?
Истанбул. Въпреки че понякога това се пренебрегва, ние вярваме, че Истанбул е елегантен град. Мерт и аз сме Istanbulites (кореняци истанбулци) и мисля, че нашата среда и начин на живот са повлияли доста на нашата марка. Една от нашите цели е да отразим духа на града, като люлка на много цивилизации. Истанбул има вкоренени много традиции, но също така и модерна визия и космополитна структура.
Ние запазваме този дух с нашите парфюмни творения. Например, ние искахме да почетем традицията в турската култура да се предлага одеколон на гостите, като присъщ начин да се покаже гостоприемство (точно като предлагането на турско кафе придружено с локум). И така създадохме изключителни парфюмни серии, за да модернизираме тази традиция на споделяне на приятни аромати с другите.

И КАК РАЗРАБОТИХТЕ ВСИЧКО ТОВА?
Наблюдавахме драстичното нарастване на дела на нишови парфюми в рамките на потреблението на парфюми от 3-4%, до почти 20% през последните три години. Тази забележителна тенденция би могла да се превърне в една голяма възможност, но все още нямаше кой да го прави в Турция. В тази връзка, ние събрахме група от големи парфюмеристи и създадохме нашите изключителни аромати. Сега ние сме горди да бъдем първото турско бутиково занаятчийско парфюмно студио, произвеждащо нишови аромати, които да се намерят в бутиците, предлагащи най-висок клас аромати.

КАКВА Е СЛЕДВАЩАТА СТЪПКА ВЪВ ВАШИЯТ ДНЕВЕН РЕД?
Нашата нова колекция буквално е есенцията на концепцията ни за нишови парфюми! Ние финализирахме процеса на проектиране на 16 нови уникални аромата, които скоро ще се предлагат на световните пазари. Процесът на научноизследователската и развойна дейност отне почти година. Работихме с френски и британски парфюмеристи, като участниците са вдъхновяваха един друг и накрая получихме серии EXTRAIT de PARFUM, които вярваме, че със своята различима формула и концентрация на аромати от повече от 30%, ще са една приятна изненада за любителите на нишови парфюми и в света.

КАКВО ГОВОРЯТ ХОРАТА?
Ние сме толкова щастливи да видим, че всички са развълнувани за нашата нова колекция. Но ние трябва да кажем, че сме и изненадани да получим запитвания от големите бутици в Ню Йорк, Лондон, Дубай, Ротердам и Кейптаун да представим нашата нова колекция. В момента нашият план е да си сътрудничим със 100 магазина в 40 града в света и да представим нашата нова колекция в тях.

ВИЕ КАТО ЧЕ ЛИ ИЗЖИВЯВАТЕ ПРЕДПРИЕМАЧЕСКАТА МЕЧТА, НЯКАКВИ СЪВЕТИ?
Бъди смел! Никога не се отказвай от добро качество и дизайн. Трябва да мислиш бързо и да приложиш идеите си на практика, преди другите да го направят. 
Не слушайте, когато хората казват: "това няма да работи", или "ще се провалите". Ако смятате, че вашата идея ще работи, направете всичко, за да я тествате и бъдете търпеливи. Вярвайте в своята идея и се борете за нея. Много е важно да предизвиквате себе си, защото трябва да бъдете креативни и уникални. Нито едно от горепосочените не лесно да се постигне, но когато имате крайния продукт в ръцете си, това остава като един забележителен момент в живота ви."

 

Коментари


Моля въведете име

Моля въведете валиден е-mail!